Diferite intamplari stanjenitoare in mai multe excursii

Luna octombrie din fiecare an este luna traditionala pentru excursii organizate si iesiri in aer liber in grup pentru majoritatea gradinitelor si scolilor primare. Vremea este inca buna pentru astfel de activitati, iar educatorii si profesorii profita de aceasta ocazie pentru a spori coeziunea grupului de care sunt responsabili. Nimic rau pana aici, se practica atat la noi in tara, cat si in multe tari europene, fiind deja un obicei.

Ceea ce nu se practica probabil in alte tari este dezorganizarea. Sau mai bine spus organizarea defectuoasa a unor astfel de evenimente cu copii. Ca sa intelegeti mai bine la ce vreau sa ma refer, am sa expun pe scurt in randurile urmatoare cum s-a desfasurat excursia copilului nostru in weekendul care tocmai s-a incheiat.

Vremea fiind buna, cu temperaturi care aduceau mai degraba decat a toamna, ne-am strans cu totii, copii si parinti, in fata gradinitei la ora 7:00 asa cum ne vorbisem dinainte, pentru ca la 7:15 sa fim toti in autocar si rotile sa se puna in miscare. Asa cum banuiam, la ora 7 nu era mai nimeni acolo, doar eu cu fiul meu si cu inca 3 colegi de-ai lui cu parintii aferenti. La 7:15 au mai inceput sa apara cativa, tot atunci a sosit si domnul educator care era constant la telefon cu alti parinti care il rugau sa-i astepte. Scena s-a derulat pana spre ora 8, iar de plecat efectiv am pornit la 8:20, deci cu peste o ora intarziere.

Traseul excursiei presupunea oprire la gradina zoologica Bucov din Ploiesti, masa de pranz la un restaurant din apropiere si apoi vizita la castelul Peles din Sinaia. Pe drum spre Ploiesti am mai facut o oprire de inviorare la o benzinarie pentru cafea si gustari pentru cei mici. Scurta oprire s-a transformat in popas de o ora.

Ajunsi apoi la gradina zoologica am fost surprinsi de o coada imensa la intrare. Cum spuneam, vremea fiind frumoasa, multe gradinite au organizat excursii. 90 de minute a durat asteptarea la coada la bilete, timp in care copii deja erau obositi si plictisiti. Interesul in gradina zoologica nu a fost prin urmare prea ridicat si dupa o ora ieseam destul de ofiliti de la soarele puternic in care am fost nevoiti sa asteptam la coada si deja infometati, ora pranzului fiind trecuta deja.

La masa, alta surpriza neplacuta: restaurantul la care trebuia sa luam dejunul era aproape plin, rezervarile fiind trecute cu vederea. Inca o ora irosita asadar in asteptarea eliberarii zonei de restaurant rezervate.

La Peles, unde speram ca totul sa mearga bine, alta intamplare stanjenitoare. In fata noastra tocmai sosise un grup de turisti din Finlanda si muzeul avea un singur ghid disponibil. Fiind pusi in situatia jenanta de a nu avea ghid pentru unul din grupuri, solutia a venit tot din partea noastra. Ghidul muzeului a insotit grupul nostru, iar soferul autocarului nostru a facut pe ghidul pentru grupul din Finlanda. L-a ajutat experinta sa anterioara de interpret traducator engleza, cat si faptul ca cunostea muzeul la nivelul ghidului oficial, dupa peste o suta de vizite acolo cu diverse grupuri de copii.

Situatiile de mai sus, fiind previzibile, nu ar strica pe viitor sa existe rezervari confirmate la masa sau bilete cumparate online in avans la punctele de interes. Altfel, se vor rata in fiecare an aceste excursii, in care timpul de asteptare la cozi va depasi timpul alocat vizitelor, nemaipunand la socoteala durata calatoriei.

Leave a Response

Your email address will not be published. Required fields are marked *